Jogové štýly

Jogových štýlov je mnoho, no joga je len jedna. Nemá koniec, nemá cieľ. Je to cesta, na ktorej objavujeme nepoznané a učíme sa...

 

 

ASHTANGA JOGA

Dynamická. Energizujúca. Posilňujúca telo aj myseľ.

Je to 5000 rokov starý jogový systém v ktorom sa kľúčová pozornosť venuje dýchaniu a jeho plynulému prepojeniu s pohybom v presne stanovených pozíciách. Tento súlad dychu a pohybu vytvára vnútorný tok energie, ktorý telo zahrieva, očisťuje, okysličuje bunky, vyživuje orgány, čistí a ukludňuje nervový systém, posilňuje imunitu. Zvyšuje sa vitálna kapacita pľúc, zlepšuje metabolizmus, trávenie, upravuje sa hormonálna rovnováha.

Pri pravidelnom cvičení si trénujeme zdravé a silné telo, budujeme pevnú a sústredenú myseľ. Zlepšujeme stav psychiky, odstraňujeme psychické a duševné bloky. Obnovujeme prúdenie energie v tele, podporujeme vitalitu. Vedľajším, no potešujúcim efektom je “pevnejšie, štíhlejšie a zdravšie” telo.

Jogovňa doporučuje ashtangovú prax všetkým osobám so sedavým zamestnaním, s jednostranným zaťažením tela. Taktiež všetkým športovcom, u ktorých prevažuje silová záťaž a majú skrátené svaly a šľachy. Pravidelná prax pomáha pri bolestiach chrbtice, nesprávnom držaní tela, ale aj pri chronických bolestiach hlavy.  Ashtangová joga je ideálna pre všetkých, ktorí túžia po zdravom pohybe, pevnom a pružnom tele. Je účinným nástrojom pri psychickom vyčerpaní, únave a strate životnej energie. 

 

 

 

YIN JOGA

Relaxačná. Pasívna. Meditačná.

Regeneračná joga, ktorá ponúka kľúč k lepšej pohyblivosti. Pracuje s vnútornými spojivovými štruktúrami tela “fasciami”.  Cvičenie je pasívne, bez "zapojenia" svalov. Pozície sú statické, cvičia sa hlavne v sede a ľahu. Zotrvávame v nich niekoľko minút, bez svalového napätia. Tým dokážeme efektívne natiahnuť poskracované časti tela. Pomalým a vedomím zaujatím pozícií prispievame k lepšiemu uvedomeniu si vlastného tela. Stimulujeme dráhy meridiánov,  vyrovnávame prúdenie prány - životnej energie, čím priaznivo pôsobíme na organizmus. Výhodou praxe je, že si sami určujeme dĺžku a intenzitu natiahnutia na základe vlastných pocitov. Yin joga je skvelým doplnkom k dynamickým štýlom jogy alebo silovým športom.

Pri pravidelnom cvičení harmonizujeme vnútornú energiu, spomaľujeme proces postupného tuhnutia a degenerácie kĺbov, pomaly a postupe uvoľňujeme a naťahujeme poskracované svaly a šľachy. Zlepšujeme si koncentráciu, utišujeme myseľ.

Jogovňa doporučuje pre všetkých "jogínov" ako doplnok ich praxe, športovcom s poskracovanými svalmi a šľachami, pre starších ľudí, ktorí sa chcú udržať v dobrej fyzickej a psychickej kondícii. Taktiež je vhodná pre osoby s nižšou pohyblivosťou, po úrazoch a natiahnutiach v období svalovej rekonvalescencie.